Meer informatie         Delen    

Wachttijden PGZ en Nova


Aanmeldingswachttijd
De aanmeldingswachttijd is de tijd tussen een aanmelding en het intakegesprek. Bij aanmelding vragen wij gegevens op om zo goed mogelijk vooraf te kunnen beoordelen of en zo ja hoe wij u het beste tegemoet kunnen komen aan uw hulpvraag. Door deze gegevens zo snel mogelijk te verstrekken kunt u de aanmeldwachttijd verkorten. Bij diagnostiek vinden wij het belangrijk dat de informatie uit de intake zo actueel mogelijk is, we plannen voor diagnostiek pas een intake als het onderzoek ook meteen aansluitend aan de intake ingepland kan worden.

Het inplannen van een intake gebeurt nadat de cliënt zijn aanmeldpakket geretourneerd heeft. De cliënt kan de wachttijd tot intake verkorten door het aanmeldpakket snel te retourneren.

Behandelingswachttijd
De behandelingswachttijd is de tijd tussen de intake en de start van de behandeling/diagnostiek. Voor deze wachttijd geldt dat deze mede afhankelijk is van de flexibiliteit van de cliënt. Hoe meer mogelijkheden in dagen en tijdstippen een cliënt heeft, hoe sneller het lukt om tot afspraken te komen.

NB:

  • De behandelingswachttijden voor de hoofddiagnosegroepen die binnen PGZ en Nova geleverd worden verschillen niet onderling.
  • De wachttijd is niet afhankelijk van waar de cliënt verzekerd is
  • Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Hieronder vindt u een overzicht van de aanmeldingswachttijd en behandelingswachttijd van PGZ en Nova

 _
 _
 _
Aanmeldingswachttijd



 _
 _
 _


DiagnostiekBehandeling  (wachttijd is afgerond in weken)
 _
 _
 _
PGZ                     NederweertKind & Jeugd
1012
 _
 _
 _

Volwassenen10
12
 _
 _
 _
PGZ                     BoxmeerKind & Jeugd10
12
 _
 _
 _

Volwassenen10
12
 _
 _
 _
PGZ                     BeekKind & Jeugdnvt
12
 _
 _
 _

Volwassenen
nvt
12
 _
 _
 _
Nova
Kinderen812
 _
 _
 _

Volwassenen812
× verwijder tabel

 _
 _
 _
Behandelingswachttijd



 _
 _
 _


Diagnostiek
Behandeling                                                                       
 _
 _
 _
PGZ                     Nederweert          
Kind & Jeugd     
2                      
8
 _
 _
 _

Volwassenen    
2
8
 _
 _
 _
PGZ                     Boxmeer
Kind & Jeugd2
8
 _
 _
 _

Volwassenen2
8
 _
 _
 _
PGZ                     BeekKind & Jeugdnvt
8
 _
 _
 _

Volwassenen
nvt
8
 _
 _
 _
Nova
Kinderen
8
8
 _
 _
 _

Volwassenen8
8
× verwijder tabel
Indien er vragen zijn over bovenstaande kan er contact opgenomen worden met de zorgaanbieder. Tevens kan er wachtlijstbemiddeling aangevraagd worden bij de zorgverzekeraar.


Deze pagina is geactualiseerd op  06-08-2018  

 
 
Meer informatie     
Delen    


Contact met PGZ

Deel deze pagina via e-mail

Aan:


Van:




Meer informatie aanvragen

Onderwerp:


Van:




Bel ons op nummer:

0495 - 62 23 99