Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. Wij vragen akkoord voor het plaatsen van deze cookies. Meer informatie

AKKOORD


Meer informatie         Delen    

Wachttijden PGZ


Aanmeldingswachttijd
De aanmeldingswachttijd is de tijd tussen een aanmelding en het intakegesprek. Bij aanmelding vragen wij gegevens op om zo goed mogelijk vooraf te kunnen beoordelen of en zo ja hoe wij u het beste tegemoet kunnen komen aan uw hulpvraag. Door deze gegevens zo snel mogelijk te verstrekken kunt u de aanmeldwachttijd verkorten. Bij diagnostiek vinden wij het belangrijk dat de informatie uit de intake zo actueel mogelijk is, we plannen voor diagnostiek pas een intake als het onderzoek ook meteen aansluitend aan de intake ingepland kan worden.

Het inplannen van een intake gebeurt nadat de cliënt zijn aanmeldpakket geretourneerd heeft. De cliënt kan de wachttijd tot intake verkorten door het aanmeldpakket snel te retourneren.

Behandelingswachttijd
De behandelingswachttijd is de tijd tussen de intake en de start van de behandeling/diagnostiek. Voor deze wachttijd geldt dat deze mede afhankelijk is van de flexibiliteit van de cliënt. Hoe meer mogelijkheden in dagen en tijdstippen een cliënt heeft, hoe sneller het lukt om tot afspraken te komen.

NB:

  • De wachttijd is niet afhankelijk van waar de cliënt verzekerd is
  • Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Hieronder vindt u een overzicht van de aanmeldingswachttijd en behandelingswachttijd

 _
 _
 _
Aanmeldingswachttijd



 _
 _
 _


DiagnostiekBehandeling  (wachttijd is afgerond in weken)
 _
 _
 _
NederweertKind & Jeugd
88
 _
 _
 _

Volwassenen88
 _
 _
 _
BoxmeerKind & Jeugd66
 _
 _
 _

Volwassenen66
 _
 _
 _
BeekKind & Jeugdnvt
6
 _
 _
 _

Volwassenen
nvt
6
 _
 _
 _
Heerlen
Kinderen1212
 _
 _
 _

Volwassenen1212
× verwijder tabel

 _
 _
 _
Behandelingswachttijd



 _
 _
 _


Diagnostiek
Behandeling                                                                       
 _
 _
 _
Nederweert          
Kind & Jeugd     
2                      
6
 _
 _
 _

Volwassenen    
2
6
 _
 _
 _
Boxmeer
Kind & Jeugd2
6
 _
 _
 _

Volwassenen2
6
 _
 _
 _
BeekKind & Jeugdnvt
6
 _
 _
 _

Volwassenen
nvt
6
 _
 _
 _
Heerlen
Kinderen
88
 _
 _
 _

Volwassenen88
× verwijder tabel
Indien er vragen zijn over bovenstaande kan er contact opgenomen worden met de zorgaanbieder. Tevens kan er wachtlijstbemiddeling aangevraagd worden bij de zorgverzekeraar.


Deze pagina is geactualiseerd op  05-06-2019

 
 
Meer informatie     
Delen    


Contact met PGZ

Deel deze pagina via e-mail

Aan:


Van:




Meer informatie aanvragen

Onderwerp:


Van:




Bel ons op nummer:

0495 - 62 23 99